ريشه دوزي فرش در تهران

۱۶ بازديد

 ريشه دوزي فرش در تهران

معتبر ترين مركز ريشه دوزي فرش در تهران كجاست ؟

خدمات رفوگري و ريشه دوزي فرش در تهران كليه خدمات ريشه دوزي فرش دستباف و ماشيني و ترميم و رفوگري فرش سوخته و پاره يا پوسيده در تهران
تمام زيبايي و ظرافت يك فرش وابسته به ريشه دوزي فرش مي باشد. اين ريشه دوزي محكم و يكپارچه است كه تارو پود هاي فرش را بطور منظم در كنار يكديگر جمع مي كند و جلوه اي زيبا به آن مي دهد. به مرور زمان و با شستشوي مكرر فرش ها ، ريشه هاي آن دچار آسيب شده و پوسيده مي شوند ، در نتيجه  نيازمند ترميم و ريشه دوزي مجدد هستند. با ريشه دوزي ، ريشه هاي كهنه و پوسيده برداشته شده و با نخ هاي مخصوص ريشه هاي تازه و سالم جايگزين آنها مي شوند. ريشه دوزي فرش در تهران از ديرباز يكي از شغل هاي ايرانيان بوده است و مراكز متعددي براي ريشه دوزي فرش در تهران وجود دارند اما همانطور كه مي دانيد به هر جايي نمي توان اعتماد كرد چرا كه سابقه خرابي و بروز مشكل به دليل ناوارد بودن كادر قاليشويي به وفور مشاهده شده است. بنابراين پيشنهاد ما به شما يكي از بهترين و معتبر ترين قاليشويي هاي شهر تهران يعني قاليشويي "ستاره شو " مي باشد . اين قاليشويي با داشتن كادري ماهر و مجرب تمام امور مربوط به فرش را از قبيل رفو ، شستشو  و ريشه دوزي را انجام مي دهند. اگر ساكن شهر تهران هستيد اين فرصت را ازدست ندهيد و فرش هاي گرانبهاي خود را به دست كاركنان امين قاليشويي" ستاره شو " بسپاريد چرا كه يكي از بهترين ها در ريشه دوزي فرش در تهران هستند. از توصيه هاي قاليشويي ها و رفوگر ها براي محافظت از ريشه هاي فرش مي توان به استفاده از محافظ هاي پلاستيكي يا چسب براي جلوگيري از آسيب ديدن ريشه ها استفاده كرد. اما بهترين و مناسب ترين محافظ براي ريشه هاي فرش ، جاجيم مي باشد كه به روش سنتي دوخته مي شود و ريشه فرش هاي شما مثل روز اول تميز و نو نگه مي دارد.

تلفن تماس  09371044073‬ براي هماهنگي خدمات ريشه دوزي فرش در تهران

محافظت از ريشه هاي فرش با جاجيم
ريشه دوزي در تهران به چند روش انجام مي شود ؟
ريشه دوزي فرش شايد در نگاه اول كاري ساده و راحت به نظر بيايد اما با مشاهده مراحل و ظرافت كار ، پي به سختي و طاقت فرسا بودن ريشه دوزي خواهيد برد. با مدرن شدن زندگي مردم و جوامع و كمرنگ شدن نقش فرش در خانه ها ، گرچه اين حرفه همانند قبل نيست اما هنوز هم رفوگري فرش و ريشه دوزي فرش در تهران يكي از مشاغل اصيل و كهن مي باشد. در صورتي كه تنها قسمتي از ريشه فرش دچار آسيب شده باشد ، تنها آن قسمت را شكافته و از نو بافته مي شود . اما اگر كل ريشه فرش از بين رفته باشد ، ريشه دوز از ابتدا شروع به دوختن و بافتن ريشه براي آن فرش مي كند.  مدل ها و طرح هاي مختلفي نيز براي ريشه دوزي وجود دارد از جمله آن مي توان به ساده ، گره دار ، توري و زنجيري اشاره كرد. در حالت كلي براي ريشه دوزي فرش 3 روش به شرح زير وجود دارد :
1)    ريشه دوزي به روش بطلمه : بطلمه در واقع يك واژه تركي مي باشد به معني وصل كردن . در اين روش ريشه هاي پوسيده شده را به كمك يك نخ كمكي به ريشه هاي جديد وصل مي كنند. اين روش اغلب براي فرش هاي ريز بافت كه داراي رج هاي زيادي است و فشرده است استفاده مي شود چرا كه به دليل فشردگي زياد امكان نفوذ سوزن در آنها وجود ندارد.
2)    ريشه دوزي به روش مغزي : در اين روش پس از شستشوي فرش و اطمينان از تميزي آن ، قالي را به پشت بر روي تخته اين مي اندازند و به اندازه ريشه هاي فرش ميخ هاي بر روي تخته چوب نصب مي كنند. سپس رفوگر با سوزن و نخ متناسب ريشه دوزي فرش را انجام مي دهد.

 روش مغزي از روش هاي ريشه دوزي فرش در تهران
3)    در اين نوع روش ريشه هاي فرش را به كلي برش مي دهند و با سوزن مناسب ريشه هاي جديدي براي آن فرش دوخته  مي شود.
نكته مهم در تمامي اين روش ها انتخاب نوع نخ و سوزن متناسب با تار و پود فرش مي باشد تا آسيبي به آن وارد نشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.